Effective Ads

Adverteren

Adverteren op Internet

Adverteren op internet kan heel profijtelijk zijn maar in de praktijk wil het nogal eens fors tegenvallen. Dit heeft vooral als oorzaak dat men gebruik maakt van algemene advertentieproducten die advertenties plaatsen op basis van de inhoud van de site, die dan dynamisch wordt bepaald.

Deze vorm van adverteren is relatief duur omdat voor de betere trefwoorden flink de portemonnee getrokken moet worden als er iemand via een dergelijke advertentie op uw website terechtkomt.

Zodra u actief bent in een branche met een groot aantal aanbieders zien we al snel dat u enkele euro's per aangeklikte advertentie moet gaan bieden als u zichtbaar wil worden.

Omdat in de praktijk slechts een klein gedeelte van de mensen die op een advertentie klikken daadwerkelijk tot actie overgaan kan dit een zeer dure aangelegenheid worden en het is lastig om het zelfs maar kostendekkend te krijgen.

De cijfers voor het aantal keren dat uw advertentie is vertoond kunnen knap misleidend zijn. Zo hebben wij sites van kunstschilders waarop hardnekkig aanbiedingen voor het schilderen van de kozijnen komen te staan. En omdat de software heeft ontdekt dat het hier om een vorm van bouwnijverheid gaat wordt dit vaak nog even aangevuld met advertenties van bouwmarkten en de plaatselijk klusjesman. Een vrij zinloze vorm van adverteren want er zal hoogstwaarschijnlijk niemand op klikken. Klikt er iemand op uw volkomen misplaatste advertentie in een balorige bui dan bent u een paar euro kwijt. Dat is het enig merkbare wat er gebeurt.

En dan is er het grote risico van valse kliks. Want hoewel de aanbieders stellen dat er allerlei controles zijn is het vrijwel niet meer na te gaan waar deze kliks vandaan komen. De mobiele wereld en de de WIFI zorgen daar wel voor. Dus wordt het voor mensen met advertenties op hun website wel erg aantrekkelijk om vanaf de mobiel ergens aan de andere kant van het land even een dure advertentie aan te klikken.

Er zijn echter aanzienlijk betere technieken mogelijk en één daarvan is op dit moment in ontwikkeling. In het 4e kwartaal van 2015 zou deze operationeel moeten zijn.